POST Online Media Lite Edition



 

Justice Department files suit against AT&T

Staff Writer |
The U.S. Justice Department files a lawsuit against AT&T, alleging that its DirecTV unit orchestrated an illegal campaign to block wide carriage of the television channel owned by the Los Angeles Dodgers.




In a lawsuit filed in federal court in Los Angeles, the Justice Department accused DirecTV of being a ringleader in an effort to make sure that three other pay-TV companies — Cox Communications, Charter Communications and AT&T which was then separate from DirecTV - would refuse to carry SportsNet LA, the Dodgers-owned TV channel.

The lawsuit alleges that the four companies engaged in illegal conduct, sharing nonpublic information among themselves, to gain bargaining leverage in negotiations with Time Warner Cable, which was struggling to get the pay TV companies to sign up for the channel.

DirecTV, now owned by AT&T, and Cox Communications have refused to carry the channel, citing its high cost.

"Dodgers fans were denied a fair competitive process when DirecTV orchestrated a series of information exchanges with direct competitors that ultimately made consumers less likely to be able to watch their hometown team," Deputy Assistant Atty. Gen. Jonathan Sallet of the Justice Department's antitrust division, said in a statement.¸¸


What to read next

Judge blocks Aetna-Humana deal, says it's anti-competitive
U.S. government sues Fiat Chrysler over excess emissions
U.S. sues ValueAct over Halliburton-Baker Hughes deal